دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1395 - 13:04
هشتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی:

دکتر میرزاده: ستاد پاسخگویی در استان‌ها راه‌اندازی شود/ در مقابل هجمه‌ها از حق دانشجویان و دانشگاه دفاع کنید

هشتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های سراسر کشور در واحد مشهد برگزار شد.
کد خبر : 116728

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای جلسه با سلام بر امام علی بن موسی‌الرضا‌(ع) گفت: «خوشبختانه این سومین باری است که در کنار مرقد شریف ثامن‌الحجج (ع) توفیق تشکیل جلسه به ما دست داد و با استعانت از روح بلند امام بزرگ شیعیان برای بهبود امور دانشگاه آزاد اسلامی این جلسه را آغاز می‌کنیم.»


او با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، یاد و خاطره حجاج ایرانی کشته شده در فاجعه منا را گرامی‌داشت و برای روح درگذشتگان طلب آمرزش کرد.


میرزاده با اشاره به افتتاح یادمان شهدای گمنام واحد مشهد در روز گذشته گفت: «این یادمان طرح بسیار زیبایی است که توسط یکی از اعضای هیات علمی این واحد ساخته شده است. از روح همین شهدا استعانت می‌جویم که خداوند به ما کمک کند که در چارچوب وظایف خود خدمات بزرگی به رشد و توسعه علمی، پژوهشی و کارآفرینی کشور انجام دهیم.»


او با اشاره به آیه «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ» گفت: «این آیه بیانگر این است که شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی دارند. این موضوع بار بسیار سنگینی بر دوش ما قرار می‌دهد. باید برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران که با خون این شهیدان پایدار مانده است، تمام تلاش خود را به کار بندیم. نظام‌مندی جمهوری اسلامی یکی از وجوه رزق این شهداست. بنابراین وظیفه سنگینی بر دوش ماست و از روح شهدا کمک می‌خواهیم که به ما در بهبود امور دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما بداخلاقی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که قابل قبول نیست، گفت: «جعل و دروغ و افترا و تهمت در محافل و شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده می‌شود و این نشان دهنده دور شدن ما از اسلام است. این شهدا بودند که برای پایداری جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند و افزایش این بداخلاقی‌ها در جامعه، با روند تداوم انقلاب و فلسفه آن مغایرت دارد.»


درخواست دکتر میرزاده از روسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی



میرزاده با بیان اینکه تشکیل جلسات می‌تواند منشا توسعه و پیشرفت امور باشد، از روسای دانشگاه آزاداسلامی استان‌ها خواست تصمیم‌های جلسات پایش و سایر جلسات به مرحله اجرا برسد و مصوباتی که اجرایی نمی‌شوند، بررسی شوند.»


او خطاب به روسای واحدهای استان گفت: «برای این جلسات ارزش قائل شوید و مصوبات آن را اجرایی کنید چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور نقش بسیاری دارد و در دنیا بی نظیر است.»


میرزاده با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی حاصل پس‌انداز مردم ایران برای توسعه علمی و پژوهشی کشور است، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک امانت در دستان ماست، باید از این امانت به خوبی محافظت شود و تمام مسئولان دانشگاه برای توسعه کیفی این دانشگاه، با دلسوزی کار کنند.»


میرزاده با اشاره به اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم حسادت حاسدان و عناد مخالفان، روز به روز در داخل و خارج کشور به سوی تعالی و پیشرفت گام بر می‌دارد، افزود: «امروز دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امیدواریم در سال‌های آینده برنامه‌ریزی مصوبی برای ارتقای رتبه دانشگاه در محافل علمی ملی و بین‌المللی انجام شود.»


میرزاده از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها خواست ریاست دانشگاه را در مقابله با هجمه‌ها تنها نگذارند و همه تلاش خود را برای دفاع از حقانیت دانشگاه آزاد اسلامی به کار بندند و استانداردهای آموزشی واحدها را بالا ببرند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گزارش دکتر مجتبی علوی فاضل درباره اجرای مصوبات جلسات پایش در دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های سراسر کشور، گفت: «خوشبختانه این گزارش نشان می‌دهد که اکثر استان‌ها در اجرایی کردن مصوبات دانشگاه عزم جدی داشته‌اند. ازهمه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تشکر می‌کنم که در قسمت صف، اجرا و برنامه‌ریزی و در رقابت با 2هزار و 300 رقیب دانشگاهی، برای ارتقای کیفیت این دانشگاه تلاش می‌کنند.»


میرزاده ادامه داد: «خدا را شاکرم که توفیق داده در جایگاه توسعه علمی و پژوهشی ایران، موجب سرافرازی و سرآمدی کشور شویم و ما باید از این موقعیت برای ارتقای رتبه علمی ایران در دنیا تلاش کنیم.»


راه‌اندازی سامانه پاسخگویی دانشگاه آزاد اسلامی



او با اشاره به توسعه امور فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «بحث فرهنگ، بحث بسیار مهمی در جامعه است و توسعه فرهنگی همواره موجب توسعه در سایر جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و... می شود. بنابراین این موضوع با جدیت در دانشگاه آزاداسلامی دنبال می‌شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس 71 در بهمن ماه سال جاری، افزود: «در این اجلاس، تولیدات فرهنگی دانشگاه و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی دانشگاه در نمایشگاه‌های دائمی دانشگاه آزاد اسلامی به معرض نمایش گذاشته خواهند شد. از این رو از همه مسئولان دانشگاه در سراسر کشور می‌خواهم نسبت به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و توسعه امور فرهنگی خود، اهتمام بورزند.»


او با اشاره به وضعیت مطلوب تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین توجه را به مسائل تشکل‌های دانشجویی داشته است و به کانون‌های قرآن و عترت، برگزاری اردوهای جهادی و راهیان توجه ویژه‌ای شده و می‌شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پیشنهاد یکی از دبیران هیات امنای استانی مبنی بر راه‌اندازی ستاد پاسخگویی در استان‌ها، از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها خواست با استفاده از تجربیات موفق دکتر مصطفی دعاگویی، رئیس حوزه ریاست و مهندس نخکوب، مدیر اجرایی حوزه ریاست، هرچه سریع‌تر ستاد پاسخگویی را در استان‌های متبوع خود راه‌اندازی کنند.»


او در توضیح مشخصات سامانه پاسخگویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این سامانه با هدف تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی صحیح و سریع به دانشجویان راه‌اندازی شد و تلفن گویای 4748 به صورت 24ساعته پاسخگوی داوطلبان و دانشجویان است. همچنین متقاضیان می‌توانند مکاتبات ثبت شده خود را با استفاده از کد رهگیری، از طریق این سامانه پیگیری کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته